مقایسه ایزوگام و انواع دیگر عایق ها

مقایسه ایزوگام و انواع دیگر عایق ها ، مقایسه ایزوگام با قیرگونی ، مقایسه ایزوگام و آسفالت با هم ، مقایسه فنی ایزوگام و عایق نانو ، مقایسه قیرگونی و ایزوگام ، مقایسه ایزوگام سرویس بهداشتی ، تفاوت ایزوگام تک لایه و دولایه ، مقایسه انواع ایزوگام .

مقایسه ایزوگام و انواع دیگر عایق ها

از مهم ترین قسمت ساختمان سازی برای جلوگیری از ایجاد هرگونه رطوبت و نم می توان به عایق کاری اشاره کرد‌. در واقع این عایق کاری موجب جلوگیری از ایجاد هرگونه خسارت بعدی و همچنین کاهش یافتن عمر ساختمان می شود. ایزوگام همان طور که می دانید یکی از بهترین عایق کاری های موجود در بازار است که به دلیل کاربرد بسیار راحت و خوبی که دارد توانسته است طرفداران زیادی را به خود جلب کند. البته قیمت ایزوگام نیز بسیار مناسب است. در ادامه قصد داریم به مقایسه ایزوگام و انواع دیگر عایق ها بپردازیم پس حتما تا انتها همراه ما باشید.

مقایسه ایزوگام و آسفالت

کاربرد عایق ها

عایق ها برای بیشتر قسمت های ساختمان به کار می رود. امروزه برخی ساختمان ها علاوه بر عایق کردن پشت بام، اقدام به عایق کاری دیوارها نیز می‌کنند تا هرگونه رطوبت وارد ساختمان نشود. از جمله مهم ترین قسمت هایی که به یک عایق کاری خوب نیازمند هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

▪︎ پی ساختمان : به طور کلی حتی در برخی مناطق کاملا خشک نیز خاک به طور کامل خشک نخواهد بود. در واقع نم موجود در خاک ممکن است با گذشت زمان به دیوارهای ساختمان برسند و آن قسمت را تر و مرطوب نشان بدهند. در صورتی که از عایق کاری مناسبی برای ساختمان و دیواره های آن استفاده کنید ارتباط نم خاک با دیواره ها به هم خواهد خورد و در نتیجه نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

▪︎ کف آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی : همان طور که‌ می دانید این قسمت های هر ساختمان بسیار در معرض آب و رطوبت قرار می گیرند و بنابراین بهتر است که از عایق های مختلف استفاده کنید.

▪︎ پشت بام : اصلی ترین قسمت های هر ساختمانی که به طور مداوم در معرض آب، رطوبت و تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد، پشت بام است. به همین دلیل نیاز بسیار ضروری دارد تا از عایق مناسب برای آن استفاده شود.

انواع عایق ها

شاید بسیاری از افراد به هنگام خرید عایق مناسب فقط به دنبال دانستن اطلاعاتی در مورد قیمت انواع آن ها همانند قیمت روز ایزوگام ، آسفالت و یا قیرگونی باشند اما نباید فراموش شود که کیفیت و کاربرد هر کدام نیز  اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل در ادامه انواع عایق ها را برای شما معرفی نموده ایم.

▪︎ ایزوگام : می توان گفت این‌ محصول ایرانی است که برحسب شرایط کشور تولید شده است که در طی سال های اخیر کاربرد آن بسیار بیشتر شده است تا جابی که تقریبا تمامی منازل مسکونی ایزوگام شده اند. جالب است بدانید ‌که قیمت ایزوگام نیز با توجه به کاربردهای بسیار جالب آن بسیار مقرون به صرفه است. این محصول در اصل دارای یک لایه یا دولایه است که از درون قیر عبور داده شده است و به هنگام نصب حتما باید حرارت داده شود تا به خوبی بر روی سطح بچسبد. دقت کنید که این محصول را می توانید برای قسمت های مختلفی به کار ببرید اما به شما توصیه می‌شود که اگر قصد عایق کاری پشت بام را دارید بهترین نوع با وجود هر نوع عایق دیگر، ایزوگام است که علی رغم قیمت ایزوگام اما برای مدت زمان بسیار زیادی دوام و ماندگاری دارد.

▪︎ آسفالت : یک نوع روکش است که به عنوان عایق مستحکم به کار می رود که به طور کلی از شن، ماسه و همچنین قیر ساخته می شود. قیر به کار رفته در آن به عنوان نگهدارنده دانه عمل می کند‌. لازم است بدانید که آسفالت دارای انواع مختلف سرد، گرم و محافظتی است. آسفالت برای بخش هایی از منازل مسکونی و یا حتی شهرک ها که نیاز به ایجاد شدن مسیر دارند می‌توانند گزینه بسیار مناسبی باشند چرا که دارای مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی هستند.

▪︎ قیرگونی : از روش های قدیمی برای عایق کاری است که در برخی قسمت های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. البته لازم به ذکر است که از این محصول در گذشته به عنوان عایق کاری پشت بام ها استفاده میشد اما امروزه نسبت به ایزوگام کاربرد بسیار زیادی ندارد. از جمله کاربردهای مفید این نوع می‌توان به استفاده در عایق سازی کف سرویس‌های بهداشتی و کف آشپزخانه‌ها اشاره کرد.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
تماس با ما مشاور آنلاین