قیرگونی و مراحل انجام آن و ابزار لازم

قیرگونی و مراحل انجام آن ، در این مقاله در وب سایت ایزوگام سپهر سعی می شود تا نکاتی در مورد عایق رطوبتی قیر گونی و همچنین مراحل انجام و اجرای قیرگونی بیان گردد با امید به اینکه این مطلب مفید واقع شود .

قیرگونی و مراحل انجام

قیرگونی چیست ؟ 

قیرگونی ، به طورکلی قیرگونی به انجان عایق کاری یک سطح در برابر نفوذ آب و رطوبت با استفاده از ماده نفتی قیر گفته می شود . در این روش با ایجاد یک لایه با ضخامت بین 4 میلیمتر تا 8 میلیمتر می توان از نشت و نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری نمود .

اما از آنجا که قیر یک ماده سیال و روان می باشد و با کمی گرم شدن به مایع تبدیل میگردد نیاز به یک تثبت کننده دارد که بتواند قیر را در جای خود ثابت نماید. برای تثبیت قیر بهترین گزینه استفاده از گونی کنفی یا گونی چتایی می باشد .

قیراندود نمودن گونی کنفی به ما کمک می کند تا بتوانیم یک لایه عایق بسیار مقاوم ضد رطوبت و نم تولید کنیم .

انواع قیرگونی برحسب تعداد لایه ها ی گونی

  • قیرگونی یک لایه

این نوع قیرگونی با به کار گیری یک لایه گونی و دولایه قیر انجام می گیرد . به اینصورت که ابتدا روی سطح را با یک لایه قیر می پوشانیم و سپس یک لایه گونی روی قیر قرار میدهیم و در آخر یک لایه دیگر قیر روی لایه گونی کشیده می شود .

  • قیرگونی دولایه

دراجرای قیرگونی دولایه از چهار لایه قیر و دولایه گونی کنفی استفاده می شود . روش اجرا دقیقا همانند اجرای قیرگونی یک لایه می باشد و تنها تفاوت در تعداد لایه های استفاده شده قیر و گونی است .

 

مراحل اجرای قیرگونی

  • ابتدا سطحی را که قرار است قیرگونی شود حتماْ بایدزیر سازی و شیب بندی شود . به این منظورسطح مورد نظر باید با سیمان و به صورت کامل پوشانده شود. همچنین باید اشاره کردکه سیمان نباید ترک بردارد تا قیرگونی کاملاً سطح را پوشش دهد و تمامی درزها گرفته شود.
  • در مرحله دوم به منظور نرم و شل شدن و همچنین قابل استفاده شدن قیر شروع به گرم کردن قیر روی مشعل می نماییم . قیری که با حرارت دهی به درجۀ حرارت تقریبی 180 درجۀ سانتی گراد داغ شده است را باید روی سطح سیمانی چسباند. آنچه در این مرحله مهم است این است که تمامی قسمت های سطح سیمانی باید کاملاً با قیر داغ پوشش داده شود. در غیر این صورت ممکن است آب و یا مواد و املاح دیگری به سطح نفوذ کرده و حتی وارد ساختمان شود.
  • در مرحله بعد نیاز به تثبت کننده قیر می باشد . در این مرحله  قیر باید توسط یک گونی کنفی درجه یک پوشانده شود. مراقب باشید تمام چین خوردگی های گونی از بین برود و از آن مهم تر این که مراقب باشید گونی پاره نشود و یا دچار در رفتگی نشود.
  • در مرحله چهارم جهت تحکیم کار عیقکاری خود نیاز به یک لایه دیگر از قیر داغ شده داریم . یک لایۀ دیگری از قیر که از مخلوط کردن قیر نرم و قیر سفت حاصل شده است، روی گونی کشیده می شود. مهم ترین نکته ای که در این مرحله باید لحاظ شود این است که مراقب باشید گونی پاره نشود و همچنین قیر تمام سطح گونی را کاملاً بپوشاند. در این مرحله می توان گفت که تقریباً تمام  سطح پشت بام ما عایق بندی شده است.

نکته پایانی

انجام عایق کاری ساختمان توسط قیرگونی نیاز به تجربه کاری بسیار زیادی دارد . تمامی مراحل زیر سازی ، شیب بندی سطح ، کار با قیر داغ و مذاب تجربه و دانش خاص خود را طلب می نماید . به همین دلیل بهتر این کار را به نصابان و مجریان حرفه ایی قیرگونی محول نمایید .

شرکت ایزوگام سپهر علاوه بر آنکه تمامی مصالح و ابزار لازم قیرگونی ، نظیر قیرشل پالایشگاهی درجه یک ، قیر مخلوط ، گونی چتایی و … را با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت خدمت شما ارائه می نماید . کار اجرای عایقکاری و اجرای قیرگونی ، نصب و اجرای ایزوگام را با بهترین کیفیت در تمامی نقاط تهران و کرج انجام می دهد . برای دریافت قیمت قیرگونی و آسفالت در تهران و کرج  و دریافت قیمت انواع ایزوگام دلیجان با نصب در تهران با ما تماس بگیرید .

لیست قیمت ایزوگام بام گستر دلیجان را از ایزوگام سپهر نمایندگی ایزوگام بام گستردلیجان در تهران دریافت نمایید . همکاران ما ضمن انجام خدمات مشاوره بصورت کاملا رایگان ، آماده اند تا با بازدید کارشناسی رایگان از محل شما را از هزینه تمام شده انواع عایقکاری ساختمان مطلع نمایند .

لیست جدیدترین و بروز ترین قیمت انواع ایزوگام دلیجان را با تخفیف بسیار ویژه و نصب و احرا توسط شرکت ایزوگام سپهر با ضمانت نامه کتبی ده ساله می توانید از ما بخواهید . کافی ست تا نام قیمت ایزوگام را در مروگر گوگل  جستجوکنید .

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
تماس با ما مشاور آنلاین