ایزوگام و نصب ایزوگام و قیمت ایزوگام

ایزوگام ، نصب ایزوگام ، قیمت ایزوگام

ایزوگام چیست؟

ایزوگام یک نوع پوشش پیش ساخته مقاوم در مقابل رطوبت است که از دو لایه تیشو الیاف شیشه و پلی استر ساخته شده است و با استفاده از قیر تقویت شده با پلیمر ها پوشش داده شده است. ایزوگام با توجه به کاربرد زیادی که در ساختمان سازی دارد، بسیار محبوب شده است و مورد توجه قرار گرفته است. ایزوگام، با کمک گرما بر روی مکان مورد نظر نصب می شود. عمر مفید ایزوگام با کیفیت مطلوب، به طور میانگین 10 تا 15 سال است. نصب ایزوگام در ساختمان، باعث محافظت در برابر نم می شود. به علاوه، این پوشش پیش ساخته به راحتی، نصب و اجرا می شود.

ایزوگام و قیمت ایزوگام در تهرانایزوگام با هدف عایق نمودن بخش های مختلف در ساختمان سازی، سازه های تأسیساتی و سطوحی مانند پی، دیواره، کف و بام ساختمان ‌ها و استخر ها برای آب بندی و جلوگیری از نفوذ رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر سازه های ساختمانی، ایزوگام در مکانیک هم استفاده می شود. اما این نوع ایزوگام با ایزوگام اجرا شده بر بستر بام یا کف استخر کاملا متفاوت است.

آشنایی با ایزوگام و انواع آن، در انتخاب درست بسیار موثر است. در صورتی که قصد نصب ایزوگام را دارید و می خواهید اطلاعات لازم در مورد ایزوگام از جمله قیمت ایزوگام در تهران، اجرای ایزوگام در تهران و عیب یابی و ترمیم ایزوگام در تهران را به دست آورید، با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

انواع ایزوگام

ایزوگام در بازار با توجه به مواد و لایه های تشکیل‌ دهنده، روکش، رنگ و کیفیت آن انواع مختلفی دارد که  باعث می شود شما با طیفی از قیمت ایزوگام در تهران مواجه شوید. در ادامه انواع ایزوگام ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • انواع ایزوگام از نظر لایه های تشکیل دهنده

به طور کلی در بازار دو نوع ایزوگام از نظر لایه های تشکیل دهنده وجود دارد. یک نوع ایزوگام تک لایه است و ۳ میلی ‌متر ضخامت دارد و نوع دیگر دولایه است و دارای ضخامت ۳.۵ تا ۴ میلی ‌متر می باشد.

  • انواع ایزوگام از نظر نوع روکش

ایزوگام چه تک لایه و چه دو لایه باشد، می تواند با روکش آلومینیومی و یا بدون روکش ساخته شود. به ایزوگام با روکش آلومینیومی اصطلاحا ایزوگام فویل دار و به ایزوگام بدون روکش، ایزوگام ساده هم گفته می شود. هر یک از انواع مختلف ایزوگام برای سطوح خاصی کاربرد دارد. برای ایزوگام سطوحی مثل بام ساختمان ها که در معرض گرما و تابش مستقیم نور خورشید هستند، توصیه می شود که از ایزوگام با روکش آلومینیوم استفاده کنید. اما برای عایق نمودن سطوحی که به صورت مستقیم در معرض گرما و نور خورشید نیستند، می توانید از ایزوگام بدون روکش استفاده کنید. چرا که عایق کاری پی ساختمان یا دیواره و کف سرویس‌های بهداشتی با استفاده از ایزوگام ساده، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر تمام می شود.

  • انواع ایزوگام از نظر مواد تشکیل دهنده

ایزوگام های موجود در بازار از نظر مواد تشکیل دهنده به دو نوع ایزوگام پودری و ایزوگام فویل دار تقسیم می شود. ایزوگام پودری از یک ‌لایه پلی‌استر سوزنی و لایه تیشو نخ دار ساخته شده است. این لایه تیشو نخ دار با استفاده از قیر و اصلاح‌ کننده‌ های A.P.P اشباع‌ شده است و سطح خارجی آن با پودر معدنی و سطح داخلی آن نیز با نایلکس پوشانده شده است. ایزوگام پودری برای عایق کردن سطوحی مانند کف آشپزخانه، حمام، پی ساختمان، دیواره استخر و مخزن ها مناسب است.

ایزوگام فویل دار از یک ‌لایه پلی‌استر سوزنی و یک‌ لایه تیشو نخ دار ساخته شده است. این لایه تیشو نخ دار نیز مانند ایزوگام پودری با کمک قیر و اصلاح ‌کننده‌های A.P.P اشباع‌ شده است. اما وجه تفاوت این نوع ایزوگام با ایزوگام پودری این است که از سمت بیرون با استفاده از روکش آلومینیوم و از قسمت داخل با نایلکس پوشانده شده است. لایه آلومینیوم  به کار رفته در ایزوگام فویل دار باعث انعکاس بخش عمده ای از گرما (بیشتر از ۸۵% ) می شود و به خوبی از لایه اصلی ایزوگام در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. ایزوگام فویل دار بهترین انتخاب برای ایزوله کردن پشت بام است.

  • انواع ایزوگام رنگی و طرح دار

یکی از جدید ترین انواع ایزوگام، ایزوگام‌ های رنگی  هستند که در رنگ های مختلف توسط برند های مختلف در بازار عرضه شده اند. این نوع از ایزوگام ها به صورت دو لایه تولید می‌شوند. ایزوگام ‌های رنگی فویل دار با استفاده از از قیر درجه یک و بر اساس فناوری های جدید و رعایت استاندارد های ویژه ساخته می‌شود.

  • انواع ایزوگام با توجه به کیفیت

ایزوگام ها در انواع مختلف، توسط کارخانه های متنوع و با کیفیت های متفاوت تولید می شوند. علی رغم تعدد برند ‌های تولید کننده ایزوگام، ایزوگام با کیفیت پایین، غیراستاندارد و تقلبی به وفور در بازار عرضه شده است. به همین دلیل لازم است در هنگام انتخاب ایزوگام، به شکل ظاهری و ویژگی های ایزوگام بیش تر توجه کنیم تا بتوانیم ایزوگام مرغوب را انتخاب کنیم.

ایزوگام با کیفیت مطلوب، وزن و ضخامت استانداری دارد و با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا همچون پلی ‌استر و تیشو ساخته می شود. مقاومت بالا، قیر با کیفیت و پوشش فویل دار با پودرهای معدنی با کیفیت از دیگر ویژگی های ایزوگام با کیفیت است.

اما در ایزوگام نامرغوب و تقلبی، به‌ جای به کار گیری پلیمر یا قیر مرغوب، از پودرهای معدنی یا مواد غیر استفاده می شود که باعث می شود بویی نا خوشایند و شبیه به مازوت یا همان گازوئیل صنعتی داشته باشد. هم چنین ذرات و رنگ دانه های روی لایه بیرونی و بدون پوشش در ایزوگام نامرغوب به راحتی به دست می چسبد.

برای تشخیص ایزوگام با کیفیت از ایزوگام نامرغوب توصیه می کنیم به موارد زیر توجه کنید:

  • ایزوگام استاندارد دارای برچسب عایق استاندارد است که بر روی آن ویژگی هایی از قبیل مشخصات تولیدکننده، تاریخ تولید، نوع عایق رطوبتی، وزن، ضخامت و علامت استاندارد چاپ می شود.
  • در ایزوگام استاندارد در هر دو متر رول، روی فیلم پلی‌ اتیلنی عایق نشانه گذاری انجام شده است.
  • ضخامت لایه ایزوگام استاندارد مطابق با ضخامت لایه ایزوگام درخواست شده می باشد.

در کنار این اصول، انتخاب برند مناسب ایزوگام و نصاب ماهر باعث می شود یک نتیجه مطلوب و با کیفیت را دریافت کنید. با انتخاب شرکت ایزوگام سپهر در تهران می توانید از بابت کیفیت ایزوگام و نتیجه نهایی آن کاملا مطمئن باشید؛ کافی است همه چیز از اجرای ایزوگام در تهران گرفته تا عیب یابی و ترمیم ایزوگام در تهران را به ما بسپارید.

نصب ایزوگام در تهران

برای برخورداری از یک ایزوگام با کیفیت مرغوب ، بیش تر از هر چیز نحوه نصب و اجرای ایزوگام در تهران و یا شهر مد نظر شما اهمیت دارد و کیفیت لایه ایزوگام تاثیر بسیار کمتری دارد. به همین دلیل حتما باید نصب ایزوگام را به متخصصان این امر بسپارید تا کارایی و نتیجه مورد انتظارتان را دریافت کنید.

نصب و اجرای ایزوگام در تهران / قیمت جدیدبنابراین با وجود این که بدون کمک گرفتن از نصاب ها، ممکن است قیمت تمام شده در ظاهر کمتر به نظر برسد. اما به احتمال زیاد اجرای ایزوگام بدون کارگر ماهر، به درستی انجام نمی شود و با نصب غیر اصولی ایزوگام نیز، کارایی آن حتی به یک سال هم نمی رسد و شما در عمل ضرر زیادی خواهید کرد.

لذا برای نصب و اجرای ایزوگام در تهران ما به شما شرکت ایزوگام سپهر در تهران را پیشنهاد می کنیم. این شرکت با بهترین قیمت ایزوگام در تهران، نصب و یا هر گونه عیب یابی و ترمیم ایزوگام در تهران را انجام می دهد.

قیمت ایزوگام در تهران

قیمت ایزوگام در تهران متاثر از عوامل مختلفی است و معمولا همراه با هزینه اجرای ایزوگام در تهران به صورت یک جا، مشخص می شود. در ادامه مطلب تصمیم داریم عوامل موثر بر قیمت ایزوگام در تهران و نیز نحوه محاسبه آن را مورد بررسی قرار دهیم.

  • محاسبه قیمت ایزوگام در تهران

هزینه نصب و اجرای ایزوگام در تهران به دو شکل متری و چکی محاسبه می شود. قیت اجرای ایزوگام در تهران برای متراژ های بالاتر از 50 متر مربع به صورت متری اعلام می شود. اما برای متراژ های کوچک تر مثل ایزوله کردن سرویس بهداشتی، هزینه نصب و اجرای ایزوگام در تهران به شکل کلی و روز مزد  مشخص می شود.

در صورتی که لوازم کار مورد نیاز برای اجرای ایزوگام در تهران را داشته باشید، قیمت ایزوگام در تهران متفاوت خواهد بود. هم چنین تعداد نفرات متخصص برای اجرای ایزوگام در تهران نیز بر هزینه نهایی تاثیر گذار است.

  • عوامل موثر بر قیمت ایزوگام در تهران

عوامل زیادی در هزینه نهایی اعلام شده برای عیب یابی و ترمیم ایزوگام در تهران و یا اجرای ایزوگام در تهران موثر هستند که در ادامه این عوامل را بررسی کرده ایم:

  • برند ایزوگام خریداری شده: با توجه به نوع برندی که برای عایق کاری انتخاب می کنید، قیمت ایزوگام نیز متفاوت خواهد بود.
  • مساحت و هزینه اجرای ایزوگام در تهران: متراژ فضای ایزوگام مهم ‌ترین عامل موثر بر برآورد نهایی قیمت اجرای ایزوگام است. هر چه قدر مساحت فضایی که می خواهید ایزوگام کنید بیش تر باشد، قیمت اجرای ایزوگام در تهران ارزان تر تمام می شود.
  • هزینه اجرای ایزوگام در تهران به همراه دستمزد
  • هزینه حمل و نقل ایزوگام: بخش عمده ای از قیمت اجرای ایزوگام در تهران مربوط به قیمت جا به جایی پوشش ایزوگام، کپسول ها و لوازم مورد نیاز برای اجرا یا عیب یابی و ترمیم ایزوگام در تهران است. این هزینه با توجه به فاصله محله شما از تولیدی و مساحت فضای درخواست شده برای ایزوگام متغیر است. هم چنین در داخل ساختمان هم هر چه قدر انتقال لوازم مورد نیاز برای اجرای ایزوگام در تهران، سخت تر باشد، مبلغ حمل و نقل ایزوگام بیش تر می شود.
  • هزینه زیر سازی و شیب ‌بندی ایزوگام: برای ایزوگام کردن پشت بام ساختمان، نیاز به انجام مراحل آماده سازی قبل از اجرا داریم که آن هم هزینه بر است. در واقع از آن جایی که پشت بام در معرض جمع شدن آب باران می باشد، باید قبل از اجرای ایزوگام در تهران، شیب دهی مناسب برای هدایت آب به سوی چاهک ها یا ناودان ها انجام شود تا در صورت بارش باران یا برف و تجمع آب در پشت بام، امکان خروج آن به راحتی وجود داشته باشد. زیر سازی پشت بام ممکن به چسب و مصالح دیگری نیاز داشته باشد که بر قیمت اجرای ایزوگام در تهران موثر است.
  • نقشه بام
  • انتخاب ایزوگام رنگی یا طرح دار که قیمت بیشتری نسب به ایزوگام‌ های بدون طرح دارد.

در این مطلب شما با ایزوگام و انواع آن آشنا شدید و مطالبی را درباره ی شکل ظاهری ایزوگام استاندارد به دست آورید. این اطلاعات در کنار آگاهی از عوامل موثر بر قیمت ایزوگام باعث می شود شما بهترین انتخاب را داشته باشید. برای برخورداری از خدمات مربوط به ایزوگام با بهترین قیمت ایزوگام و کیفیت به شرکت شرکت ایزوگام سپهر در تهران مراجعه کنید.

 

 

5/5 - (225 امتیاز)
error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
تماس با ما مشاور آنلاین