قیرگونی چیست ؟ فروش و نصب قیرگونی تهران

قیرگونی ،یکی از روش های عایق کاری ساختمان استفاده از روش قیر گونی می باشد . در قیرگونی ، گونی در بین لایه های قیر قرار می گیرد و موجب انسجام و پایداری محصول نهایی یا همان قیرگونی می گردد. از مزایای قیرگونی به اجرای راحت، مصالح قابل دسترس و مناسب بودن برای فضاهای کوچک می‌توان اشاره کرد. عمده معایب آن خطرناک بودن به دلیل داغی قیر، پوسیدگی ناحیه قیرگونی شده به مرور زمان و پارگی در اثر نشست‌های احتمالی سازه ساختمانی می باشد.

 

قیرگونی ترکیبی از قیر و گونی می باشد که برای عایق قسمت هایی مانند پی سازی، سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، پشت بام های  ساختمان ها استفاده می شود. قبل از اجرا باید سطح کار ریسمان شده، کاملا صاف و تمیز باشد و لوله های بخاری، کف شوی و هواکش ها در محل مشخص شده نصب شده باشند. در این روش قیر را به وسیله ی گونی تثبیت ومسطح می کنند زیرا الیاف گونی نقش مسطح کننده را ایفا می کنند. در کل قیر گونی به دو روش یک لایه و دو لایه انجام می شود.

ضخامت قیرگونی نباید بیشتر از 2 تا 3 سانتی متر باشد. باید توجه داشت که سازه تحمل وزن قیرگونی را داشته باشد. آهک و شفته آهکی قیر را فاسد و از بین می برد بنابراین نباید در بر روی این ملات ها قیر گونی انجام داد، باید برای ملات زیر از ماسه سیمان استفاده کرد. زیر سازی بام نیز باید به قدر کافی محکم باشد بطوریکه در اثر وارد شدن وزن قابل توجهی به آن تغییری حاصل نشود. شیب هدایت آب به داخل آبروها باید بین 3 تا 5 درصد باشد.

نوع قیر مصرفی باید نسبت به شرایط آب و هوایی استفاده گردد. پس از اتمام عایق کاری از یک لایه بتن آسفالتی استفاده شود. ضخامت آسفالت باید حداقل 2 سانتیمتر باشد و در زمستان و هوای سرد, درجه حرارت آن 120 درجه سانتیگراد و در هوای گرم حداقل 60 درجه سانتیگراد باشد. قیرهای مصرفی نباید با حرارتی بیش از 150 درجه سانتیگراد گرم شوند، زیرا در حرارت زیاد و بالا قیر تجزیه شده و خصوصیات آن تغییر می کند. قیر باید تا زمانی که گرم و روان است، مصرف گردد.

غلظت قیر در حین اجرا جهت جذب بهتر باید تا حد امکان کم باشد تا بتواند در الیاف گونی نفوذ و با یک نسبت در تمام سطوح جذب شود. برای عایق قیرگونی در هر متر مربع 2 کیلوگرم قیر روان 60*70 جهت سطح زیرین و برای قشرهای بعدی پس از یک لایه گونی 1.5 کیلوگرم مخلوط 60*70 و 90*15 به نسبت مساوی و به صورت روان و یکنواخت استفاده شود. در آخرین مرحله لایه ای از مخلوط 75 درصد قیر مذاب 90*15 و 25 درصد قیر 60*70 به مقدار 1.5 کیلوگرم اجرا شود.

در آخرین قشر قیر اندود از قیر 60*70 استفاده نمی شود. چون که اولا در هوای گرم تابستان ایجاد روندگی کرده و آسفالت را ترک می کند. ثانیا روان شدن و راه افتادن قیر ممکن است باعث گرفتگی آبروها و ناودان ها شود. در صورتیکه آسفالت کمتر از مقدار تعیین شده پخش شود، موجب ترک خوردگی بصورت ترک های طولی از مسیر هم پوشانی چتایه ها می گردد و باعث نفوذ آب زیر آسفالت می شود.

اگر آسفالت با استفاده از قیر سفت (90*15) تولید و اجرا شود، در زمستان باعث ایجاد ترک خوردگی های موزاییکی و به اشکال مختلف گردیده و باعث از هم پاشیدگی و دان شدن ماسه آسفالتی می گردد. عمر مفید عایق رطوبتی قیر گونی بطور متوسط کمتر از ده سال بوده و ترمیم متناوب آن با مشکلات اجرایی زیاد و هزینه های قابل توجه و مزاحمت برای ساکنان ساختمان در فصول سرد همراه است.

 

اجرای قیرگونی در تهران و حومه

قیرگونی ،شرکت ایزوگام سپهر یکی از مجریان حرفه ایی عایق کاری قیرگونی در تهران می باشد . تجربه کاری بالا و سرعت عمل به همراه توجه به کیفیت موجب شده تا ما بتوانیم پروژه های کاری فراوانی را در تمامی نقاط تهران و حومه با رضایت کامل کارفرمایان به اتمام برسانیم . شما نیز می توانید برای انجام امور عایق کاری چه به روش ایزوگام یا قیرگونی همین حالا با ما تماس بگیرید .

انجام قیرگونی در تهران و کرج

قیرگونی ، شرکت ایزوگام سپهر با پشتوانه بیش از 15 سال تجربه کاری و در اختیار داشتن کادر بسیار مجرب و کارآزموده آماده انجام پروژه های قیرگونی و آسفالتکاری و نصب ایزوگام در تهران و کرج می باشد . خواهشمند است برای دریافت قیمت قیرگونی در تهران و همچنین دریافت قیمت ایزوگام با ما در ارتباط باشید.

برای استعلام قیمت روز انواع ایزوگام و آگاهی از آخرین تغییرات قیمت ایزوگام در بازار و دریافت قیمت نصب ایزوگام همین حالا با ما تماس بگیرید . همچنین می توانید یا یک جستجوی ساده در مروگر گوگل کروم به وب سایت ایزوگام سپهر دسترسی داشته باشید .

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
تماس با ما مشاور آنلاین