نصب ایزوگام/ وسایل مورد نیاز جهت نصب ایزوگام

نصب ایزوگام در تهران و کرج ، قیمت نصب ایزوگام در تهران ، نصب ایزوگام پشت بام در تهران و کرج ، هزینه نصب ایزوگام ، قیمت جدید ایزوگام با نصب و اجرا در تهران .

نحوه نصب و اجرای ایزوگام و وسایل مورد نیاز

نصب ایزوگام

 

همان‌طور که میدانید ایزوگام یک عایق در برابر رطوبت و نم می‌باشد که بیشتر در پشت بام خانه ها مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به ضروری بودن نصب ایزوگام، این کار در ساختمان سازی در اولویت بیشتر افراد قرار میگیرد. از طرف دیگر جدای از خرید ایزوگام نصب ایزوگام و اجرای کامل مراحل آن مهم ترین نکته در وهله‌ی اول است. در واقع اگر نصب ایزوگام به درستی انجام نگیرد ممکن است باعث بروز خسارات فراوانی شود.

 

به طور کلی معمول ترین روش در بین افراد برای نصب ایزوگام، حرارت دادن آن و چسباندن ایزوگام به سطح مورد نظر است. با توجه به ویژگی چسبندگی بودن قیر موجود در ایزوگام لین کار به آسانی انجام می‌گیرد.

 

وسایل و تجهیزات مورد نیاز جهت نصب ایزوگام

 

نصب ایزوگام ، همانطور که گفتیم نصب ایزوگام یکی از مسائل مهم بعد از خرید آن می‌باشد. با توجه به اینکه نصب ایزوگام یک کار تخصصی است به وسایل و تجهیزات زیر نیاز دارد:

وسایل و تجهیزات مورد نیاز جهت نصب ایزوگام

_ چراغ‌های شعله پخش کن جهت حرارت دادن به لایه‌های ایزوگام که به صورت چند شعله یا تک شعله در بین افراد مورد استفاده قرار میگیرد.

 

_ ماله ایزوگام یا همان کمچه که به منظور صاف کردن سطح ایزوگام به کار می‌رود. گاله ایزوگام اصولا از جنس فولاد و لبه‌ی آن منحنی شکل است.

 

_ جهت مسطح کردن و شکل دهی ایزوگام از وسیله‌ای به نام ماله ی بند کشی یا ماله ی ایزوگام کاری استفاده می‌شود.

 

_ استفاده از کاتر یا تیغ موکت بری جهت برش ایزوگام به طور دقیق در نصب ایزوگام لازم است.

 

_ برای روشن کردن چراغ یا مشعل از فندک  جرقهای استفاده می‌شود.

 

_ برای جلوگیری از سوختن دست و همچنین پا از دستکش‌های نسوز و کفشهای چرم در نصب ایزوگام استفاده می‌شود.

 

_ استفاده از دستگاه‌های به روز جهت پخش و نصب عایق نیز در بین مردم رایج است.

 

_ جهت تامین سوخت شعله پخش کن برای نصب ایزوگام از گاز مایع در این مرحله استفاده می‌شود.

 

_ از تیغه‌های لاستیکی دسته دار به منظور منظم کردن و خط‌کشی کردن ایزوگام نیز استفاده می‌شود.

 

 

مرحله‌ی اول: اولین مرحله‌ی نصب ایزوگام تمیز کردن سطح مورد نظر است. در واقع قبل از نصب ایزوگام سطح زیرین آن باید به طور کامل با آب شست و شو و تمیز شود.

 

مرحله‌ی دوم: بعد از تمیز کردن سطح مورد نظر، باید زیرسازی لازم جهت نصب ایزوگام انجام گیرد. منظور ازیریس سازی پر نمودن سطح خالی با ملات و صافی سطح مورد نظر می‌باشد.

 

مرحله‌ی سوم: اگر در سطحی که ایزوگام را میخواهید در آنجا نصب کنید زیر سازی لازم انجام نشده بهتر است  قیر یا پرایمر جایگزین خوبی برای صاف کردن سطوح است.

 

مرحله‌ی چهارم: سطح مورد نظر جهت نصب ایزوگام را اندازه‌گیری کنید. به طور کلی برای نصب ایزوگام در عرض های ۹۰ سانتی متری علامت گذاری می‌شود.

 

_ مرحله‌ی پنجم: رول ایزوگام را در اندازههایی که مد نظر دارید باز و سپس نصب کنید.

 

_ مرحله‌ی ششم: با توجه به اینکه روزهای ایزوگام معمولا ده متری است بعد از اینکه ایزوگام را باز کردید از نقطه وسط حرارت دهی را شروع کنید.

 

_ مرحله‌ی هفتم: چراغ یا مشعل مورد نظر را روشن کنید و در مکان‌های علامت‌گذاری شده شروع به چسباندن ایزوگام نمایید. توجه داشته باشید که در چسباندن ایزوگام به صورت چپ و راست حرکت کنید که پوشش دهی کامل انجام شود.

 

 

مرحله‌ی هشتم: بعد از اینکه سطح مورد نظر را حرارت دادید از نقطه وسط ایزوگام لایه را به دو طرف حرکت دهید و سپس صاف کنید تا چین و چروک‌های موجود در آن رفع شود.

 

و در آخر جوشکاری سطح مورد نظر را انجام دهید.

 

نصب ایزوگام از رایج ترین کارهایی است که در ساخت ساختمان انجام می‌شود بهتر است که همه‌ی افراد مراحل نصب آن را یادگیری نمایند. به طور کلی بعد از اینکه قیمت ایزوگام را مشخص و به خریداری نمودن ایزوگام اقدام کردید مهمترین مرحله نصب آن می‌باشد.

 

 

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
تماس با ما مشاور آنلاین