نحوه ترمیم ایزوگام های فرسوده/انواع روش ها

نحوه ترمیم ایزوگام های فرسوده

گاهی اوقات ایزوگام و یا همان عایق رطوبتی پس از گذشت مدت زمان معینی خراب می شود و حتی ممکن است در زمان ایجاد بارندگی دچار نشتی شود. این نشتی می تواند تا دیواره های داخلی نفوذ و آن ها را به شدت خراب کند. برای اینکه بتوان ایزوگام را ترمیم کرد در ابتدا باید وضعیت آن به طور دقیقی بررسی و مشخص شود، تا اگه در آن هرگونه ایراد و مشکلی وجود داشته باشد، به سرعت معلوم و اقدام فوری و لازم جهت برطرف کردن آن انجام شود.

برای اینکه بتوان تشخیص داد رطوبت و نشتی در ایزوگام وجود دارد و یا خیر، در ابتدا باید از آب کمک گرفت. همچنین می توانید وضعیت و سالم بودن آن را پس از بارش باران بررسی کرد. در واقع با بارش باران هرگونه درز و یا شکاف که ممکن است در ایزوگام ایجاد شده باشد، معلوم می گردد. به کار بردن آب موجب می شود تمامی راه های نفوذ آب از ایزوگام به درون ساختمان مشخص شود.

همان طور که می دانید زمانی که شکاف ها و درزهای عمیقی در ایزوگام ایجاد می شود، آب به راحتی می تواند درون ساختمان از سقف وارد شود و بنابراین نشتی آب را نیز به همراه خواهد داشت که این امر موجب می شود خسارت های بسیار زیادی به سقف و به وجود آوردن نم و همچنین رطوبت می شود که تعمیر کردن آن ها بسیار سخت خواهد بود. برای ترمیم این گونه ایزوگام ها از روش های مختلفی استفاده می شود برای مثال ممکن است بتوان برای تعمیر و ترمیم آن از لایه های ایزوگام دیگری نیز استفاده کرد.

به طور کلی پیشنهاد می شود علاوه بر اینکه به قیمت ایزوگام اهمیت دهید و به عبارتی علاوه بر استعلام قیمت ایزوگام باید از کیفیت آن نیز به طور کامل مطمئن شوید. در واقع ایزوگام با کیفیت نسبت به جنس نامروغوب می تواند برای مدت زمان بیشتری دوام آورد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نکات و نحوه ترمیم ایزوگام های فرسوده آشنا کنیم.

عیب یابی ایزوگام

همان طور که در قسمت قبلی نیز به آن اشاره کردیم، از جمله ایرادهایی که ایزوگام می تواند برای شما به وجود آورد این است که سقف نشتی پیدا کند. به عبارتی بهتر نشتی سقف و به وجود آمدن رطوبت می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که علاوه بر سوال کردن در مورد قیمت ایزوگام، بهتر است در مورد این امر نیز از یک متخصص ایزوگام و یا شرکت هایی که خدمات ایزوگام را برای شما ارائه می دهند، این مشکلات را در میان بگذارید. از جمله علل پیدایش این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

▪︎ ترک های موجود بر روی دیوار و یا سقف ساختمان

▪︎ پوسیده شدن و از بین رفتن کف های ناودانی

▪︎ تخریب شدن بندها و بخش های جدا شده ایزوگام

▪︎ به وجود آمدن آسیب هایی در خود ایزوگام

▪︎ تشکیل شدن طبله ها

▪︎ آسیب زدن به ایزوگام موجود در زیر تجهیزات سنگین همانند کولر

▪︎ به وجود آمدن چروکیدگی در عایق ایزوگام

▪︎ خراب شدن خود سازه ی سقف و یا ساختمان

چگونگی ترمیم ایزوگام

دلیل اینکه به شما پیشنهاد می کنیم بهتر است بیشتر از قیمت ایزوگام و یا اینکه پیش از استعلام قیمت ایزوگام  در مورد کیفیت آن سوال بپرسید این است که ایزوگام با کیفیت می تواند برای مدت حدود ۱۵ سال دوام آورد در حالی که نوع بی کیفیت ممکن است حداکثر ۵ سال ماندگاری داشته باشد.

اما در مورد چگونگی ترمیم ایزوگام باید گفت که یکی از راه ها این است که ایزوگام قبلی به طور کلی از سقف جداسازی شود تا بتوان به راحتی اقدام به نصب ایزوگام جدید کرد. برای این امر در ابتدا به ایزوگام حرارت می دهند و سپس آن را جایگزین ایزوگام قبلی می کنند. در صورتی که نشتی رطوبت به وجود آمده به دلیل ایجاد ترک در سقف باشد باید از چسب های به خصوصی برای رفع آن استفاده کرد.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
تماس با ما مشاور آنلاین