قیمت روز ایزوگام / قیمت روز نصب ایزوگام

قیمت روز ایزوگام / قیمت روز نصب ایزوگام / عوامل موثر در تعیین قیمت روز ایزوگام کدام است؟

قیمت روز ایزوگام / قیمت روز نصب ایزوگام

 

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم ایزوگام به عنوان یک عایق رطوبتی در بسیاری از مکان‌ها قابلیت نصب دارد.

امروزه کارخانه‌های زیادی به تولید ایزوگام و عرضه آن در بازار می‌پردازند. ایزوگام در انواع مختلفی مانند پودری، فویلدار، بدون روکش و غیره تولید میشود که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند و با قیمت متفاوتی وارد بازار می‌شود.

قیمت ایزوگام و همچنین قیمت نصب آن به عوامل مختلفی مانند متراژ سطح مورد نظر، مساحت، نوع مصالح به کار رفته، حمل و نقل و دستمزد نصاب بستگی دارد.

از طرف دیگر زیر سازی و آماده کردن سطح مورد نظر نیز در قیمت روز ایزوگام و قیمت نصب آن نیز تاثیر بسزایی دارد.

هر نوع از انواع ایزوگام به دلیل ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوت دارای قیمت متفاوت هستند. برای مثال قیمت ایزوگام با روکش آلومینیوم و نصب آن با قیمت ایزوگام پودری و نصب آن متفاوت است. یا مثلا قیمت ایزوگام تک لایه، دولایه و سه لایه و قیمت نصب آنها باهم فرق دارد.

در این مقاله سعی داریم به قیمت روز ایزوگام، قیمت روز نصب ایزوگام و همچنین عوامل موثر در قیمت ایزوگام  بپردازیم.

قیمت روز ایزوگام بر مبنای ابعاد

ایزوگام همان عایق رطوبتی است که در مکان‌های متفاوت به کار گرفته می‌شود و وظیفه‌ی اصلی آن  جلوگیری از بروز نم و رطوبت و مقاومت در برابر ضربات می‌باشد.

ایزوگام در مکان‌های مختلفی مانند پشت بام، استخرها، حمام، دیوار، سرویس بهداشتی و همچنین لوله‌های آب نصب می‌شود.

امروزه‌ ایزوگام به عنوان یک جایگزین مناسب به جای قیر گونی است. نصب ایزوگام به جای قیر گونی از مزیت‌های زیادی برخوردار است.

در ساخت ایزوگام از مواد اولیه با کیفیت مانند قیر ، تیشو و آلومینیوم استفاده می‌شود.

معمولا از ایزوگام پلیمری و قیر دمیده برای جلوگیری از رطوبت و عایق بندی استفاده می‌شود.

 

برای اینکه از قیمت روز ایزوگام آگاه شوید، باید بدانید که قیمت روز ایزوگام به عوامل مختلفی بستگی دارد و به طور کلی نمی‌توان یک عامل ثابت را برای آن در نظر گرفت. از جمله عواملی که در تعیین قیمت روز ایزوگام موثر است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱) قیمت روز ایزوگام بر مبنای ابعاد

 

یکی از موارد تأثیرگذار بر قیمت روز ایزوگام مساحت و متراژ مکان مورد نظر می‌باشد.

متراژ منطقه‌ای که قصد دارید ایزوگام را در آن نصب کنید یکی از عوامل تعیین کننده قیمت ایزوگام است. در واقع هر چه فضا و ابعاد مکان مورد نظر بیشتر باشد قیمت ایزوگام نیز بیشتر می‌شود. البته این مورد هم مد نظر داشته‌ باشید که قیمت دستمزد نصاب جدا از ابعاد ایزوگام است. در واقع اگر خرید ایزوگام بدون نصب انجام گیرد قیمت روز ایزوگام کمتر تخمین زده می‌شود.

 

 

۲) برند ایزوگام

از عوامل مهم دیگر که در تعیین قیمت روز ایزوگام نقش مهمی دارد برند سازنده‌ی ایزوگام است. در واقع قیمت هر محصول در بازار بسته به فروشگاه و کارخانه تولید کننده آن می‌باشد. ایزوگام نیز مانند سایر محصولات تابع شرکت و کارخانه‌ی تولید کننده می‌باشد.

 

 

۳) زیرسازی و شیب بندی ایزوگام

 

همانطور که بیان نمودیم وظیفه‌ی اصلی ایزوگام جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به منطقه مورد نظر است. جهت انجام این امر باید در مکان مورد نظر زیرسازی و شیب بندی لازم صورت گرفته باشد. مهمترین مرحله پیش از نصب ایزوگام آماده سازی محل است. اگر خرید ایزوگام همراه با نصب آن باشد، نصاب حتما باید زیر سازی و شیب بندی لازم را انجام دهد که این در تعیین قیمت روز ایزوگام نقش بسزایی دارد.

این زیر سازی ممکن است به مصالح ساختمانی نیاز داشته باشد. در نتیجه قیمت ایزوگام با توجه به هزینه‌ی این آماده سازی و همچنین تهیه لوازم لازم برای آن تعیین میشود.

 

 

۴) نقشه مکان جهت نصب ایزوگام

 

طول و عرض مکان مورد نظر که قصد دارید آن را ایزوگام نمایید نیز در تعیین قیمت ایزوگام بسیار مهم است. در واقع هرچه سطح مورد نظر گسترده تر باشد، ایزوگام بیشتری لازم است و در نتیجه قیمت ایزوگام نیز تغییر پیدا میکند.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
تماس با ما مشاور آنلاین