ایزوگام بهتر است یا قیرگونی

ایزوگام ، ازگذشته تا به امروز یکی از مسائل مهمی که انسانها با آن روبرو بوده اند ، مشکل عایق کاری ساختمان و محافظت از آن در برابر نفوذ آب و گاها جلوگیری از رطوبت ، سرو صدا و سرما و گرما می باشد .

عایق های بسیاری تا کنون مورد استفاده قرار گرفت و مثل کاه گل که در زمان و عصر خود بسیار مورد استفاده و توجه قرار گرفت . امروز استفاده از عایق ضدآب ایزوگام و قیر گونی جنبه عمومی و قالب را به خود گرفته است ، بگونه ایی که برای عایقکاری اجزا و سطوح ساختمان انتخاب دیگری بجر قیرگونی و یا ایزوگام وجود ندارد .

با توجه به اینکه امروزه قیمت نهایی ساخت و سازها بسیار بالا می باشد ، انتخاب عایقی که هم از کارایی بالایی برخوردار باشد و هم قیمت ارزانتری داشته باشد و از همه مهمتر طول عمر بالاتری نیز داشته بسیار حائز اهمیت است .

امروز لازم است تا بتوانیم با آگاهی مناسب از بین قیرگونی و ایزوگام یکی را انتخاب نماییم اینکه ایزوگام بهتر است یا قیرگونی . امروز در این مقاله در ایزوگام سپهر سعی می کنیم تا با بررسی دقیق و کارشناسی مزایا و معایب هر کدام از عایق ها ، به شما کمک کنیم تا انتخابی مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید .

مقایسه ایزوگام و قیرگونی از نظر نصب و اجرا

 

ایزوگام ،قیر گونی از به روی هم قرار گرفتن لایه های قیر و لایه های گونی کنفی تشکیل می شود . تعداد این لایه ها متناسب با نیاز و کاملا سلیقه ایی است و ممکن است از یک لایه تا سه لایه متغیر باشد .

مواد تشکیل  ایزوگام قیر و الیاف تیشو و پلی استر می باشد . عایق ایزوگام بصورت آماده در انواع مختلف و با لایه های متفاوت با روکش و بدون روکش موجود می باشد .

مقایسه ایزوگام و قیرگونی از نظر نصب و اجرا

ایزوگام ،نصب و اجرای ایزوگام بمراتب ساده تر و آسانتر از قیرگونی می باشد . برای نصب ایزوگام کافی ست تا با یک مشعل کمی ورق ایزوگام را گرم نمایید تا به سهولت روی هر سطحی چسبانیده شود ، این کار بسیار تمیز و بدون خطر بوده و از نظر زیست محیطی و میزان آلایندگی گزینه بسیار قابل قبولی می باشد .

مقایسه نصب ایزوگام و قیرگونی
مقایسه نصب ایزوگام و قیرگونی

در عوض نصب و اجرا قیرگونی کمی سخت تر و پر خطر تر و البته با عیار آلایندگی بالاتراست . درنصب قیرگونی ابتدا باید قیر را با داغ نمودن به درجه ذوب و مذاب رسانید ، سپس در همین حال قیر مذاب را روی بستر و سطح مورد نظر بصورت یکنواخت و ضخامت یکسان پخش نمود. در مرحله بعدی باید گونی کنفی یا همان گونی چتایی را در اندازه مورد نیاز برش داد و بر روی قیر داغ چسباند . درانتها لازم است یک لایه قیر داغ دیگر بر روی گونی کشیده شود.

وزن ایزوگام بیشتر است یا قیرگونی

با آنکه  وزن نهایی قیرگونی بستگی به تعداد لایه های استفاده شده قیر و گونی دارد ، اما در نهایت می توان ادعا نمود که وزن ایزوگام بسیار کمتر و سبکتر نصب به وزن نهایی قیر گونی می باشد . همانطور که میدانید وزن هر رول ایزوگام با طول 10 متر و ضخامت حدود 4 ملیمتر بین 38 تا 40 کیلوگرم می باشد .

مقایسه موارد استفاده از ایزوگام و قیرگونی

استفاده از قیرگونی بر روی سطوح افقی و داخلی ساختمان که دارای زیر سازی مناسب با بهره گیری از بتن و سیمان داشته باشد گزینه خوب و متداولی است . اما باید بدانیم که از قیرگونی برای عایق کاری سطوحی که در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند و یا  سطوحی که در مجاورت سرما و یخبندان و یا گرمای شدید هستند به هیچ عنوان نمی توان بدون استفاده از لایه محافظ آسفالت بهره گرفت .

در مقابل از انواع ایزوگام می توان به سادگی برای عایق کاری تمامی سطوح افقی و عمودی درون و بیرون ساختمان با شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کرد . از ایزوگام پی و فندانسیون ساختمان تا ایزوگام دیوار نمای ساختمان ، ایزوگام استخر ، ایزوگام سرویس بهداشتی ، ایزوگام حمام و توالت ، ایزوگام آشپزخانه ، ایزوگام شیروانی و سقف های غیر هم سطح ، ایزوگام پشت بام ، ایزوگام محوطه ، ایزوگام تونل ، ایزوگام کانال آب و …

مقایسه قیمت ایزوگام و قیمت قیرگونی

با نگاهی اجمالی و گذرا به قیمت هر متر گونی چتایی ، قیمت هر بشکه قیر شل ، قیمت هر بشکه قیر مخلوط ، قیمت قیرکارتنی ، قیمت حمل قیر و آسفالت میتوانیم به سادگی متوجه شویم که قیمت ایزوگام بمراتب کمتر از قیمت تمام شده قیرگونی بخصوص در شهرهای بزرگی همچون تهران و کرج می باشد .

مقایسه قیمت ایزگام و قیرگونی
مقایسه قیمت ایزگام و قیرگونی

شرکت ایزوگام سپهر با پشتوانه بیش از 10 سال تجربه در فروش و نصب انواع ایزوگام از معتبرترین و با کیفیت ترین برندهای موجود ، با فتخار توانسته است تا کنون خدمتگزار همشهریان غزیز در تمامی نقاط و مناطق تهران و حومه باشد . شما عزیزان می توانید برای استعلام سریع قیمت ایزوگام با نصب و اجرا در تهران همین حالا با ما تماس بگیرید .

لیست قیمت ایزوگام بام گستر دلیجان را از ایزوگام سپهر نمایندگی ایزوگام بام گستردلیجان در تهران دریافت نمایید . همکاران ما ضمن انجام خدمات مشاوره بصورت کاملا رایگان ، آماده اند تا با بازدید کارشناسی رایگان از محل شما را از هزینه تمام شده انواع عایقکاری ساختمان مطلع نمایند .

لیست جدیدترین و بروز ترین قیمت انواع ایزوگام دلیجان را با تخفیف بسیار ویژه و نصب و احرا توسط شرکت ایزوگام سپهر با ضمانت نامه کتبی ده ساله می توانید از ما بخواهید . کافی ست تا نام قیمت ایزوگام را در مروگر گوگل جستجوکنید .

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
تماس با ما مشاور آنلاین