اصول فنی برای نصب ایزوگام

اصول فنی برای نصب ایزوگام

یکی از مباحث مهم در بحث ساختمان‌سازی، استفاده از عایق رطوبتی برای مکان‌هایی است که در معرض نفوذ آب و رطوبت قرار دارند. مکان‌هایی مانند پشت‌بام، سرویس‌های بهداشتی، حمام و… از جمله محل‌های ضروری هستند که باید به وسیله عایق رطوبتی مانند ایزوگام در برابر عوامل رطوبی مقاوم گردند. اما برای اینکه انتظار شما از عایق کاری برآورده شود، اصول فنی برای نصب ایزوگام باید رعایت گردد. در غیر این‌صورت پاسخ صحیح دریافت نخواهد شد و می‌توان گفت که خرید ایزوگام برایشان کاری بیهوده به نظر خواهد رسید. در این مطلب تلاش می‌کنیم برخی نکات ایزوگام کردن اصولی را به شما آموزش دهیم تا خودتان هم بتوانید از پس آن برآیید.

اصول فنی برای نصب ایزوگام نکات لازم برای اجرای عایق ها

چه وسایلی موقع نصب ایزوگام ضروری است؟

اصول فنی برای نصب ایزوگام، برای نصب اصولی ایزوگام قطعا به یکسری وسیله احتیاج دارید که باید قبل از هر کاری آنها را تدارک ببینید. در ادامه به این وسایل اشاره شده است.

1- مهم‌ترین وسیله، شعله پخش کن است که هم تک ‌شعله و هم چند شعله آن در بازار موجود است.

2- کپسول گاز

3- کمچه

4- ماله بندکشی

4- کاتر برای مواقعی که به برش نیاز است.

5- کفش ایمنی که دارای ساق بلند باشد.

6- دستکش‌های نسوز که از جنس برزنت باشند.

7- تیغه لاستیکی دسته‌دار

8- کلاه ایمنی

9- عینک مخصوص

10- جارو

چه وسایلی موقع نصب ایزوگام ضروری است؟

 

انتخاب ایزوگام مناسب

اصول فنی برای نصب ایزوگام، انتخاب ایزوگام مناسب و باکیفیت از مهم‌ترین مراحل نصب اصولی ایزوگام است. اما نکاتی در انتخاب ایزوگام وجود دارد که بهتر است به آنها توجه نمایید.

1- ایزوگام‌های دولایه از مقاومت و دوام بالاتری برخوردار هستند.

2- بهتر است از ایزوگام‌هایی استفاده نمایید که دارای لایه‌های پشم شیشه و پلی‌استر باشند.

3- به ضخامت و وزن ایزوگام حتما دقت نمایید.

4- بررسی کنید که آثار شکستگی و ترک روی ایزوگام نباشد و از هر نظر سالم باشد.

5- از آنجا که ویژگی‌های مناسب یک ایزوگام خوب در گرو داشتن علامت استاندارد است، حتما چک کنید که ایزوگام انتخابی شما دارای علامت استاندارد باشد.

نکات ایمنی در اصول فنی برای نصب ایزوگام

اصول فنی برای نصب ایزوگام، رعایت نکات ایمنی و اصول فنی برای نصب ایزوگام بسیار اهمیت دارد. زیرا این نکات می‌تواند از بروز خسارات مالی و جانی جلوگیری نماید. برای نصب ایزوگام شما به کپسول نیاز دارید. حتما بررسی نمایید که نشتی گاز وجود نداشته باشد، از طرفی موقع جابه‌جایی مراقب باشید که اتصالات مربوط به آن جدا نگردد.  علاوه بر همه این موارد، با توجه به خطر آتش‌سوزی، وجود آب، ماسه و یا کپسول آتش‌نشانی بسیار ضروری است. تجهیزات ایمنی مانند کفش مناسب، عینک، دستکش نسوز و غیره را حتما موقع کار بپوشید.

اصول اساسی قبل از نصب ایزوگام

اصول فنی برای نصب ایزوگام، سطح مورد نظر باید تراز باشد، پس قبل از شروع به کار برآمدگی‌ها را صاف کنید. در این مورد حتما شرایط جوی را در نظر بگیرید، نصب ایزوگام در دمای زیر 5 درجه سانتی‌گراد و هوای برفی-  بارانی را به هیچ وجه انجام ندهید. سطح شما باید عاری از هر گونه کثیفی و رطوبت باشد. در نصب ایزوگام‌ها باید دقت کنید که هم‌پوشانی به صورت دقیق و صحیح انجام شود. بهتر است موقع عایق‌کاری گوشه‌ها و کناره‌های سطح که زاویه 90 درجه دارند، به کمک سیمان پر کنید.

مراحل نصب؛ اصول فنی برای نصب ایزوگام

اصول فنی برای نصب ایزوگام، بعد از اینکه تجهیزات لازم را تهیه کردید و مراحل قبل از نصب را رعایت نمودید، طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا محل نصب ایزوگام را به کمک یک جارو تمیز کنید. ترک‌ها را نیز با خمیر ماستیک، سیمان، آستر و یا درزگیر بپوشانید و اجازه دهید که خشک شوند. در گام بعد، مشعل را روشن کنید و شعله آن را تنظیم نمایید.

مراحل نصب؛ اصول فنی برای نصب ایزوگام

زیرسازی سطح را فراموش نکنید، بهتر است سطح مورد نظر از جنس سیمان، موزائیک، آسفالت و… باشد. البته سطح موزائیکی را باید قبل از عایق‌کاری به وسیله دوغاب و مشتق قیری دارای حلال نفتی بپوشانید. در اصول فنی برای نصب ایزوگام بیان شده است که سطوح آسفالتی نیاز به حلال نفتی ندارند و پوشاندن آن با مقداری قیر رقیق شده، کافی است. در آخر برای پوشاندن سطوح سیمانی، می‌توانید از مشتقات قیری حاوی حلال نفتی استفاده کنید. بعد از طی این مراحل نوبت به شیب‌بندی می‌رسد. استفاده از عایق ضدرطوبت برای جلوگیری از نفوذ آب به درون سازه و بنا است. در صورتی که سطح شیب مناسب نداشته باشد، آب روی سطح جمع می‌شود و به مرور به سطح نفوذ می‌کند.

جمع‌بندی

اصول فنی برای نصب ایزوگام، نصب ایزوگام به عنوان یک عایق رطوبتی در سازه‌ها و بناها بسیار رایج است. اما این کار راه، روش و اصول خود را دارد. در صورت تخطی از این اصول، عایق‌کاری شما ثمره‌ای نخواهد داشت. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با مراحل نصب و تجهیزات و همچنین خرید ایزوگام‌ باکیفیت با کارشناسان شرکت ایزوگام سپهر در تماس باشید.

برای دریافت لیست جدید قیمت ایزوگام حتما با مشاورین شرکت ایزوگام سپهر تماس بگیرید. همچنین میتوانید فیلم های مربوط به نصب ایزوگام و قیمت ایزوگام را در کانال رسمی ایزوگام سپهر در ایتا ملاحظه نمایید.

 

تماس با ما فقط در تهران