نصب ایزوگام و چند نکته کلیدی در اجرای ایزوگام

نصب ایزوگام ، در نصب و اجرای ایزوگام نکات مهم و کلیدی بسیاری وجود دارد که همگی می باید به دقت و در زمان لازم انجام پذیرد . ما در این مقاله توسط ایزوگام سپهر سعی می کنیم به چند نکته مهم اشاره نماییم .

نصب ایزوگام و چند نکته کلیدی

  • کیفیت مناسب ایزوگام: از آنجایی که ایزوگام‌ها در انواع مختلف و برای اهداف متفاوت تولید می‌شوند، در هنگام خرید ایزوگام میبایست حتماً دقت داشته باشید که ایزوگام مناسب محل موردنظر برای نصب باشد و همچنین کیفیت و مرغوبیت بالایی داشته باشد. زیرا در صورتی که ایزوگام از استانداردهای لازم برخوردار نباشد و یا کیفیت پایینی داشته باشد، متاسفانه نباید انتظار عملکرد خوبی از آن داشته باشید.
  • انجام زیر سازی مناسب برای نصب ایزوگام: یکی از عوامل مهمی که نقش زیادی در کیفیت نصب ایزوگام دارد این است که سطح موردنظر شرایط لازم را داشته باشد. همانطور که گفتیم، نصاب در صورتی که تشخیص دهد سطح موردنظر مناسب نیست، باید قبل از نصب ایزوگام، آن را زیرسازی و اصلاح کنید. چون در صورتی که سطح محل نصب ایزوگام چسبندگی لازم را ایجاد نکند، یا شیب آن مناسب نباشد، و یا اگر انقباض و انبساط داشته باشد، ایزوگام نمی‌تواند انتظار شما را برآورده کند و خیلی زود از بین خواهد رفت و هزینه‌های زیادی به شما تحمیل می‌شود.

درواقع، سطح زیرین ایزوگام نقش بسیار مهمی در ماندگاری و عملکرد آن دارد. بعضی از سطوح ممکن است چسبندگی لازم و کافی برای ایزوگام را ایجاد نکنند، در این صورت بهتر است قبل از نصب ایزوگام، از یک لایه قیر نازک یا پرایمر ایزوگام استفاده کنید تا چسبندگی لازم ایجاد شود. و تا چندین سال خیالتان از بابت چسبندگی و کیفیت ایزوگام راحت شود.

  • یکی دیگر از شرایط مهمی که برای سطح زیرین ایزوگام باید در نظر بگیرید این است که ایزوگام باید در محلی با شیب استاندارد نصب شود تا هنگام بارش باران، آب بر روی سطح آن جمع نشود. زیرا، جمع شدن آب روی سطح ایزوگام در درازمدت به آن آسیب می‌زند و احتمالاً باعث نشت آب و جداشدن لایه‌های ایزوگام از محل نصب خواهد شد.
  • با توجه به اینکه تنها راه خروج آب از پشت بام ناودان‌ها هستند، هنگام ساختمان‌سازی شیب پشت بام را طوری تنظیم می‌کنند که تمام آب باران یا… به سمت همین ناودان‌ها حرکت کند. هنگام نصب ایزوگام نیز باید این شیب را در نظر بگیرید و رول‌های ایزوگام را موازی با مسیر شیب نصب کنید. نصاب‌های حرفه‌ای معمولاً برای اینکه مطئمن شوند آب کاملاً به سمت ناودان حرکت می‌کند، مقداری از ایزوگام را در محل ناودان روی ناودان می‌کشند، و آن را به وسیله‌ی حرارت محکم می‌چسبانند. همچنین دقت داشته باشید که ناودان‌ها توسط ایزوگام دچار گرفتگی نشوند.
  • ایزوگام بر روی سطوح چوبی، فلزی و سرامیکی چسبندگی خوبی ندارد و بعد از مدتی کنده می‌شود. بنابراین در سرویس‌های بهداشتی ایزوگام را روی سطوح کاشی و سرامیک نباید نصب کنید، بلکه میبایست روی آجر و یا روی گچ‌های زخم شده نصب شود.

لازم به ذکر است، در صورتی که قصد داشته باشید بر روی ایزوگام قبلی، مجدداً ایزوگام نصب کنید، لازم است لایه‌ی فلزی آلومینیومی روی سطح ایزوگام زیرین را بکنید تا ایزوگام جدید بهتر بچسبد.

  • زمان مناسب برای نصب ایزوگام: برای نصب ایزوگام حتماً باید زمان درستی انتخاب کنید. زیرا اگر این کار در زمان مناسب و تحت شرایط جوی مناسب انجام نشود، می‌توان گفت عملاً کار بیهوده‌ای انجام شده و ایزوگام عملکرد درستی نخواهد داشت. دقت کنید که اگر هنگام عملیات نصب، هوا سرد باشد، ایزوگام دچار شکستگی و ترک خوردگی خواهد شد. مخصوصاً باز کردن رول‌های ایزوگام در هوای سرد، احتمال شکستگی آن‌ها را افزایش خواهد داد.

علاوه بر این، نصب ایزوگام در هوای سرد باعث می‌شودسطح ساختمان و مصالح سرد شوند و قیر به درستی روی سطح قرار نخواهد گرفت. همچنین، در صورتی که نصب ایزوگام در آب و هوای مرطوب انجام شود، این شرایط جوی موجب تاول زدن ایزوگام خواهد شد. بنابراین، با توجه به آنچه گفته شد، برای عملکرد استاندارد ایزوگام، نصب آن را در زمان مناسب انجام دهید.

جدیدترین لیست قیمت ایزوگام دلیجان ، قیمت ایزوگام بام گستر دلیجان را از ایزوگام سپهر نمایندگی ایزوگام بام گستردلیجان در تهران دریافت نمایید . همکاران ما ضمن انجام خدمات مشاوره بصورت کاملا رایگان ، آماده اند تا با بازدید کارشناسی رایگان از محل شما را از هزینه تمام شده انواع عایقکاری ساختمان مطلع نمایند .

لیست قیمت ایزوگام بام گستر دلیجان را از ایزوگام سپهر نمایندگی ایزوگام بام گستردلیجان در تهران دریافت نمایید . همکاران ما ضمن انجام خدمات مشاوره بصورت کاملا رایگان ، آماده اند تا با بازدید کارشناسی رایگان از محل شما را از هزینه تمام شده انواع عایقکاری ساختمان مطلع نمایند .

لیست جدیدترین و بروز ترین قیمت انواع ایزوگام دلیجان را با تخفیف بسیار ویژه و نصب و احرا توسط شرکت ایزوگام سپهر با ضمانت نامه کتبی ده ساله می توانید از ما بخواهید . کافی ست تا نام قیمت ایزوگام را در مروگر گوگل  جستجوکنید .

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
تماس با ما مشاور آنلاین