قیمت آسفالت بیندر در تهران و کرج

قیمت آسفالت بیندر ، قیمت آسفالت بیندر عمده ، قیمت آسفالت بیندر در تهران و کرج ، قیمت جدید آسفالت در تهران ، قیمت آسفالت 1402 .

قیمت آسفالت بیندر

قیمت آسفالت بیندر

قیمت آسفالت بیندر /  آسفالت بیندر یکی ازلایه‌های خیلی مهم در کارهای راهسازی وآسفالت است که از قیرو مصالح سنگدانه‌ای ساخته  شده‌است و یکی از انواع آسفالت گرم حساب می‌شود. این لایه از لایه‌های مربوط به روسازی درساختارآسفالت است که موجب آسانی در رفت و آمد انواع وسایل نقلیه می‌شود. بطورکلی آسفالت گرم مخلوطی از مصالح دانه بندی شده‌است که تحت یک دمای مشخص، با قیر خالص ترکیب می‌شوند و بعد روی سطوح قبلی راه، پخش و کوبیده می‌شود. این سطوح دارای چندین لایه است که آسفالت بیندر یکی از آنها بوده و در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد آن خواهیم خواند.

 آسفالت بیندر یا آسفالت آستر را برای زیرسازی استفاده می‌کنند. این آسفالت شامل سنگ‌هایی شکسته و دراندازهای بزرگتراز آسفالت توپکا است و در زیرآن برای جلوگیری کردن از حرکت و جابجایی سطح جاده و خیابان استفاده می‌کنند.

 

 

قیمت آسفالت بیندربه نکات وعوامل بسیارزیادی بستگی است

از جمله قیمت روزانواع قیر و قیمت سنگ ریزه قیمت پخش آسفالت هزینه‌ی زیرسازی و خیلی از موارد دیگر مثل کارهای تراش آسفالت وبرش اسفالت و. . . .

برای تولید آسفالت بیندرقیرکمترو سنگ‌هایی در حدود ابعاد ۲۵ میلیمترکارایی دارد. این ترکیب باعث کم شدن هزینه‌ی ساخت آسفالت و همینطور مقاومت بیشتر آن درمقابل تغییر شکل و جابجایی می‌شود.

آسفالت بیندربه علت سنگ‌های بزرگ برای سطح جاده و خیابان مناسب نیست و باید با یک آسفالت ریزتر پوشیده شود.

 

آسفالت بیندریا همان آسفالت آستردرلایه زیرین آسفالت توپکا استفاده می‌شود و در مقایسه با آن دارای میزان قیرخیلی کمتری است. سنگدانه‌های موجود درآسفالت بیندردرشت تراز آسفالت توپکا هستند و ابعاد آن هاتقریبا ۱۹ الی ۳۷. ۵ می‌باشد. آسفالت بیندر بر روی قشر سنگ قرار می‌گیرد و جزروسازی آسفالت‌های گرم حساب می‌شود.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل تاثیر گذار در قیمت آسفالت بیندر کیفیت آن است هرچه کیفیت بالاتر باشد قیمت اجرای آن هم بیشتر می‌شود.

 

 ضخامت لایه آسفالت بیندر:

قیمت آسفالت بیندر ، این لایه حساس بین لایه رویه و لایه‌های زیرین آسفالتی و یا بین لایه اصلی ولایه رویه قرار می‌گیرد. در صورتی که ترافیک خیلی سنگینی درخیابان یا محله‌ای ایجاد شود آسفالت باید توان مقاومت درمقابل آن را داشته‌باشد. مثلا در بندرگاه‌ها و یا ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس و ترمی‌نال‌ها باید از سنگ هایی که در برابر فشار‌های زیاد تغییر شکل نمی‌دهند وازمقاومت خیلی زیادی درمقابل شکسته شدن و خرد شدن و یا حل شدن و تغییر حجم دارند برای این لایه استفاده کنیم.

ابعاد سنگ‌های خرد شده برای استفاده در این لایه بین ۱۹ تا ۵/۳۷ میلیمتر است.

 

آسفالت بیندرکه به عنوان آسترنیزشناخته می‌شود قشرمیانی لایه رویه و لایه اساس است که کارکرد آن برای قشر زیرساز آسفالت است. بزرگتر بودن اندازه‌های سنگ‌های به کار رفته در این لایه، یکی از تفاوت‌های مهم و اساسی  آسفالت بیندر وآسفالت توپکا می‌باشد. این اختلاف اندازه و دانه بندی ، عاملی برای جلوگیری کردن از اصطحکاک و لغزش سطح جاده هم محسوب می‌شود .

وجود این لایه یکی ازعوامل تاثیرگذاردرکم شدن هزینه‌ آسفالت است. ضمن آنکه باعث زیاد شدن مقاومت آسفالت درمقابل تغییرحالت و حرکت هم هست. این نوع آسفالت به علت درشت بودن اندازه ترکیبات آن، چندان به عنوان پوشش سطحی مناسب نمی‌باشد.

هنگام خرید و پخش آسفالت همیشه بهتر است از آسفالت مناسب برای محل استفاده شود. برای مثال آسفالت مورد استفاده روی پشت بام با آسفالت مورد استفاده خیابانی فرق دارد و قیمت‌های مختلفی هم دارد.

قیمت آسفالت بیندر به عواملی مثل نوع آسفالت، سطح مورد نظر، عملیات زیرسازی و غیره وابسته‌است. زیرسازی اولین و مهم‌‌ترین قسمت پخش آسفالت است. انجام این عملیات تاثیرخیلی زیادو مستقیم روی قیمت آسفالت بیندر دارد.

 

دلایل محبوبیت بالای آسفالت:

آسفالت ازقدرت چسبندگی بسیار بالایی برخورداربوده وپوشش دهی بسیار خوبی دارد.

آسفالت طول عمرزیادی دارد و بعد از فرسودگی به آسانی و به صورت کامل قابل بازیافت کردن است.

یکی ازاصلی‌ترین دلیل های محبوبیت زیاد آسفالت به صرفه بودن آن است.

آسفالت درمقابل رطوبت و حرارت بالا بسیار مقاوم است البته حرارتی که موجب آب شدن قیرهای موجود درآن نشود همینطورآسفالت به طورعادی مقداری آب را از خود عبورمیدهد، برای جلوگیری کردن از این کارازمواد پلیمری خاص درآن استفاده می کنند تا آن را در مقابل رطوبت مقاوم کنند.

 

 

 

 

 

 

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
تماس با ما مشاور آنلاین