انواع ایزوگام ، قیمت انواع ایزوگام

انواع ایزوگام ، قیمت جدید انواع ایزوگام دلیجان ، قیمت انواع ایزوگام ساده و فویلدار ، انواع ایزوگام شرق مشهد ، قیمت روز انواع ایزوگام صادراتی در تهران ، انواع ایزوگام 1402 .

انواع ایزوگام

 

انواع ایزوگام ، به طور کلی ایزوگام ها با توجه به نوع مواد تشکیل دهنده، نوع ساخت، نوع روکش و غیره به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. متناسب با نوع ایزوگام نحوه‌ی نصب، کاربرد و قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود.

انواع ایزوگام و قیمت انواع ایزوگام

انواع ایزوگام ، با توجه به نوع ساخت ایزوگام، استفاده و کاربرد آن نیز متغیر است. برای مثال نوع ایزوگام که در پشت بام ها نصب می‌شود با ایزوگام که در لوله‌های گاز کاربرد دارد، بنا به ویژگی‌ها ومزیتهای آن متفاوت است. با در نظر گرفتن این نکته شناخت نوع ایزوگام و همچنین نوع کاربری آن به مشتریان کمک می‌کند تا به راحتی بتوانند ایزوگام مناسب را در محل‌های مد نظر خود نصب کنند.

 

ایزوگام بر اساس مواد موجود  در آن به دو نوع ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده تقسیم می‌شود.

 

ایزوگام پلیمری

ایزوگام پلیمری معمولا از ۶۰ الی ۷۰ درصد قیر تشکیل شده است. برای تولید این نوع ایزوگام محصولات پتروشیمی متفاوت و مواد نفتی باهم مخلوط می‌شوند و در آخر در کارخانه تولید ایزوگام به ایزوگام پلیمری تبدیل می‌شوند. ترکیب این محصولات باعث محکم تر شدن و مقاوم شدن ایزوگام و جلوگیری از نفوذ آب به آن می‌شود.

ایزوگام پلیمری و قیمت آن

 

ایزوگام دمیده

معمولا برای ساخت این نوع ایزوگام از قیرهای خالص استفاده می‌شود. ایزوگام دمیده از دمیدن هوا درون یک نفت کوره درست میشود. ایزوگام دمیده نسبت به ایزوگام پلیمری از عمر و قدرت کمتری برخوردار است. این ویژگی باعث می‌شود تا ایزوگام دمیده ضریب نفوذ بیشتری داشته باشد و در کل مقاومت کمی در برابر مواد نفتی و سایر املاح دارد. ایزوگام دمیده بیشتر در باتری موتور و ساخت ورق پوشش بام کاربرد دارد.

 

از طرف دیگر ایزوگام بر مبنای لایه‌هایی که آن را تشکیل می‌دهند به دو دسته‌ی ایزوگام تک لایه و ایزوگام دو لایه  تقسیم می‌شوند که هر کدام کاربری مخصوص خود را دارند.

 

ایزوگام تک لایه

ایزوگام تک لایه از پلی استر ساخته شده و نسبت به سایر ایزوگام ها ضخامت کمتری دارد و از ویژگی انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. کاربرد این ایزوگام بیشتر در مکان‌های داخلی است.

 

ایزوگام دولایه

در تولید ایزوگام دولایه مضاف بر مواد اولیه به کار رفته در ایزوگام تک لایه تیشو نیز در آن اضافه میشود‌. این مواد باعث بالا رفتن ضخامت و مقاومت این ایزوگام می‌شود. کاربرد این ایزوگام بیشتر در مکان‌هایی است که به استحکام و مقاومت بالایی نیاز دارند.

 

ایزوگام بر مبنای روکشی که در آن به کار رفته است به ایزوگام آلومینیومی و ایزوگام بدون روکش از جنس آلومینیوم دسته بندی می‌شود.

 

ایزوگامهای با روکش از جنس آلومینیومی

این نوع ایزوگام با روکش‌های از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود. کاربری بیشتر این نوع ایزوگام در محلهایی است که در برابر نور خورشید قرار گرفته‌اند. یه طور مثال ایزوگام آلومینیومی در پشت بام ها کاربرد زیادی دارد.

 

ایزوگام با روکش بدون ایزوگام

این نوع ایزوگام به دلیل اینکه روکش مناسبی ندارد در محلهایی که د برابر نور شدید خورشید هستند، قابل نصب نیست. کاربری بیشتر این ایزوگام در کف استخرها، سرویس‌های بهداشتی و غیره است.

 

ایزوگام از جنس روکش سنگریزه

یکی دیگر از ایزوگامهایی که کاربرد زیادی در ساختمان‌های دارد، ایزوگام از جنس سنگ ریزه می‌باشد. در این نوع ایزوگام از مواد تزئینی استفاده می‌شود و بیشتر در نمای ساختمان‌ها کاربرد دارد.

 

مشتریان گرامی می‌توانند با توجه به ویژگی‌های‌ هر نوع ایزوگام، می‌توانند به راحتی ایزوگام را در محل‌های مناسب نصب کنند. این نکته را هم در نظر بگیرید که فقط دانستن انواع و ویژگی‌های ایزوگام کافی نیست بلکه دانستن نحوه‌ی نصب، قیمت و نکته خرید هم الزامی است.

 

با در نظر گرفتن انواع ایزوگام، نحوه تولید و ساخت و همچنین نحوه نصب و اجرای آن در مکان مد نظر قیمت ایزوگام نیز متفاوت است. با مطالعه و دانستن این نکات شما به راحتی میتوانید نوع ایزوگام مورد نظر را انتخاب کنید و به آسانی آن را در محل مد نظر نصب کنید. با توجه به دانستن کاربرد ایزوگام مشتریان در خرید و نصب آن دچار هیچ گونه مشکلی نمیشوند و با خیال آسوده ایزوگام را در مکان مورد نظر نصب می‌کنند.

 

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
تماس با ما مشاور آنلاین