روش نگهداری و حمل ایزوگام

ایزوگام یکی از مصالح رایج در عایق‌کاری است که از نفوذ آب و رطوبت به سازه جلوگیری می‌کند. اما قبل از نصب ایزوگام، روش نگهداری و حمل ایزوگام اهمیت دارد. زیرا رعایت اصول حمل و نگهداری آن، عمر و دوام ایزوگام را افزایش می‌دهد. حمل مناسب و انبارداری اصولی رول‌ها، جلوی بروز خسارت به ایزوگام را می‌گیرد. در ادامه به برخی از اصول و روش‌های صحیح حمل و نگهداری ایزوگام اشاره شده است.

روش نگهداری و حمل ایزوگام چه شرایطی دارد؟

روش نگهداری و حمل ایزوگام، برای نگه‌داری صحیح از ایزوگام باید یکسری اصول را قبل و یکسری دیگر را بعد از نصب آن رعایت کنید. این کار از آسیب به ایزوگام جلوگیری می‌کند و هزینه‌های جاری شما را کاهش می‌دهد.

نکات اساسی نگه‌داری قبل از نصب ایزوگام

1- قبل از نصب باید ایزوگام‌ها را در جای خشک و خنک نگه‌داری کنید.

2- محل نگه‌داری ایزوگام‌ها باید از تابش مستقیم خورشید در امان باشد.

3- کار صحیح این است که ایزوگام‌ها را به صورت خوابیده، در حالت افقی قرار ندهید.

4- برای جلوگیری از آسیب به این عایق‌های رطوبتی، بهتر است که قسمت برچسب مشخصات ایزوگام در بالای آن باشد.

5- ایزوگام‌ها را طوری بچینید که در تماس با هم نباشند، بهتر است کمی بین آنها فاصله بگذارید.

6- مراقب باشید دمای محیط نگه‌داری ایزوگام‌ها بالا نرود، زیرا در این صورت عمر آنها کاهش می‌یابد.

7- محل نگه‌داری ایزوگام‌ها نباید دارای مواد اشتعال‌زا باشد.

8- بهتر است در این مکان از لامپ‌های حبابی استفاده شود. این کار برای جلوگیری از آتش‌سوزی ناشی از شکستن لامپ و احتمال جرقه زدن، انجام می‌شود.

9- رول‌ها اجازه دارند تنها 6 ماه در انبار قرار بگیرند.

اصول نگه‌داری بعد از نصب ایزوگام، روش نگهداری و حمل ایزوگام

1- بعد از اینکه عایق‌های رطوبتی را نصب کردید، بهتر است که سالی دو بار، ناودان‌ها، هواکش‌ها، کفشوی‌ها را بازدید نمایید تا در صورت گرفتگی یا خرابی، تعمیر یا تعویض گردند.

2- در اصول و روش نگهداری و حمل ایزوگام بیان شده است، در صورتی که پشت‌بام را عایق نموده‌اید و کولرهای شما روی آن قرار دارند، حتما به طور مرتب آنها را بررسی  کنید تا در صورت نشت آب از کولر و اتصالات آن، تعمیرات به سرعت انجام شود. برای اینکه پایه‌های کولر به ایزوگام آسیبی وارد نکنند، بهتر است قسمت‌های اضافی و پرتی ایزوگام را روی هم قرار دهید و در زیر پایه کولر بچسبانید.

4- اجازه ندهید وسایل و اشیا نوک تیز مانند برخی مصالح ساختمانی روی آن پخش شود.

5- بهتر است روی سطح عایق شده با دمپایی‌های نرم راه بروید تا به آنها آسیب وارد نشود.

6- اگر در حمام و سرویس بهداشتی از ایزوگام استفاده می‌کنید، بهتر است روی آن را یک لایه سیمان کار کنید و آنگاه کاشی‌ها را بچینید. با این کار، کاشی‌ها از سطح جدا نمی‌شوند.

7- دقت داشته باشید که آب در بین ایزوگام‌ها جمع نشود، زیرا علاوه بر نفوذ آب، در صورتی که آن آب یخ بزند، می‌تواند باعث شکستن و خرابی ایزوگام‌ها گردد.

8- در صورت بروز مشکل، بهتر است سریعا آن را برطرف سازید تا عمر ایزوگام‌ها نیز افزایش یابد.

شرایط اصولی حمل ایزوگام

1- یکی از بخش‌های بسیار مهم در زمان حمل ایزوگام، موقع بارگیری آنها از انبار است. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید ایزوگام‌ها بیفتند یا پرت شوند و نگذارید که روی زمین کشیده شوند. موقع بارگیری از ماشین‌هایی که دارای کف ناصاف هستند استفاده نکنید، زیرا این کار باعث می‌شود که به ایزوگام‌ها آسیب وارد شود و لبه ایزوگام به احتمال زیاد پاشنه ‌کند.

2- چینش ایزوگام‌ها در ماشین اهمیت دارد. نباید بین آنها فاصله وجود داشته باشد و خوب است آنها را با یک طناب محکم ببندید تا موقع حرکت جابه‌جا نشوند.

3- براساس اصول و روش نگهداری و حمل ایزوگام، در هنگام تخلیه نیز نباید اجازه دهید رول‌ها را بکشند یا پرت کنند.

4- موقع جابه‌جایی نیز باید ایزوگام‌ها را براساس برچسب مشخصات بچینید، طوری که این برچسب در قسمت بالایی قرار گیرد.

4- موقع حمل نیز نباید رول‌ها را به صورت افقی روی هم قرار دهید. زیرا این کار احتمال چسبیدن آنها به هم را افزایش می‌دهد. در نتیجه ممکن است فرم ایزوگام‌ها تغییر یابد.

  جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم که اصول صحیح حمل و نگهداری ایزوگام‌ها را با شما در میان بگذاریم. از آنجا که معمولا عایق‌کاری هزینه زیادی را طلب می‌کند، بهتر است این اصول را رعایت فرمایید تا از بروز خسارت و افزایش هزینه‌های خود جلوگیری نمایید. اگر در این مورد به سوال برخوردید یا اینکه به مشاوره بیشتری نیاز داشتید، حتما با کارشناسان شرکت ایزوگام سپهر تهران تماس بگیرید.

آخرین لیست قیمت انواع ایزوگام را میتوانید از طریق تماس با مشاورین شرکت ایزوگام سپهر و یا در کانال رسمی ما در ایتا جویا شوید.

تماس با ما فقط در تهران