اجرای آسفالت گرم در تهران بهترین قیمت

اجرای آسفالت گرم در تهران

آسفالت گرم

ما در این مطلب قصد داریم به معرفی اجرای آسفالت گرم در تهران بپردازیم. آسفالت گرم، نوعی از آسفالت است که متریالی اولیه آن در کارخانه‌ و در دمای بیش از 150 درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود. چون آسفالت‌گرم حرارت بالایی دارد، در نتیجه، ضروری است که اجرای آن به وسیله ماشین‌های مخصوص انجام شود. به طور معمول از آسفالت گرم به منظور کف‌سازی اتوبان‌ها، آزادراه‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها استفاده می‎شود.

آسفالت گرم/ اجرای آسفالت گرم

 

متریال مورد استفاده در آسفالت گرم ترکیبی از سنگ‌ دانه‌ها، شن و ماسه است. این مواد در کارخانه در دمای بسیار بالا با یکدیگر ترکیب شده و با همان حرارت و گرما بر روی سطوحی که نیاز به آسفالت دارند، ریخته می‌شوند.

لایه‌های مختلف برای اجرای آسفالت گرم

اجرای آسفالت گرم/ آسفالت گرم دارای 5 لایه مختلف است که در ادامه این بخش به معرفی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

1.    اجرای آسفالت گرم در تهران، آسفالت آستر یا بیندر

این لایه آسفالت گرم دارای دانه‎بندی‌‌های درشت‌تر نسبت به سایر لایه‌ها است. علاوه بر این، بیندر در مقایسه با لایه آسفالت رویه دارای استحکام بیشتر و قیمت کمتر است.

2.    آسفالت رویه یا اصطلاحاً توپکا

لایه توپکا آخرین لایه آسفالت است و در مقایسه با لایه زیرین خود که همان لایه آستر است، دارای دانه‌بندی‌های ریزتر و مقدار قیر بیشتر خواهد بود. از آنجایی که این لایه در تماس مستقیم با ترافیک و در معرض شرایط آب و هوایی مختلف است، دارای مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به سایر لایه‌های آسفالت گرم خواهد بود.

3.    اساس قیری

اساس قیری یا قیر پاشی اولین قشر روسازی آسفالت گرم به شمار آمده و به طور مستقیم بر روی بستر روسازی پخش می‌شود. قیر استفاده شده در این لایه، حالت مایع و یا اصطلاحاً امولسیون داشته و به همین دلیل این لایه اندکی آبکی است.

4.    آسفالت متخلخل

در این بخش از مبحث اجرای آسفالت گرم در تهران قصد داریم به معرفی آسفالت متخلخل بپردازیم. لایه متخلخل نسبت به سایر لایه‌ها دارای فضای خالی بیشتری بوده و به همین دلیل از این لایه به عنوان یک مخزن برای جذب آب‌های جاری، برف و باران استفاده می‌شود. لایه متخلخل آسفالت گرم مانع از ایجاد  سیلاب‌های کوچک می‌شود.

5.    اجرای آسفالت گرم در تهران، لایه ماسه در آسفالت گرم

لایه ماسه در آسفالت گرم از اختلاط و ترکیب ماسه شکسته طبیعی و قیر خالص به دست می‌آید. به طور معمول از این لایه به منظور هموار کردن سطح آسفالت‌های قدیمی استفاده می‎شود.

مراحل اجرای آسفالت گرم در تهران

اجرای آسفالت گرم/ مراحل اجرای آسفالت گرم شامل 5 مرحله است که در ادامه این بخش به معرفی هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  1. مرحله زیر سازی که شامل رفع ناهمواری‌ها، پستی و بلندی‌ها، پاکسازی تمامی آلودگی‌ها و رفع گرد و غبار موجود بر روی سطح مورد نظر است.
  2. مرحله لکه گیری دومین قدم در فرآیند اجرای آسفالت گرم است. این مرحله شامل، لکه گیری و رفع نواقص سطح، تعمیر پستی و بلندی آسفالت قبلی و در صورت نیاز مرمت لایه‌های بتنی است.
  3. مرحله قیر پاشی توسط دستگاهی به نام فینیشر انجام می‌شود. در این مرحله لایه‎ای از قیر بر روی سطح آماده پخش شده و نفوذ قیر به منافذ لایه‎های زیرین سبب یکنواختی سطح و چسبندگی بیشتر مصالح به لایه‎های زیرین می‎شود.
  4. قدم بعدی تک کت نام داشته و شامل پخش قیر بر روی لایه آسفالت است. انجام این مرحله سبب افزایش چسبندگی آسفالت به لایه‎های زیرین می‌شود.
  5. در نهایت آسفالت گرم توسط غلتک‌های مخصوص بر روی سطح مورد نظر پخش و متراکم می‌شود.

قیمت اجرای آسفالت گرم در تهران

اجرای آسفالت گرم/  قیمت اجرای آسفالت گرم در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه این بخش قصد داریم به معرفی این عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت آسفالت در تهران بپردازیم.

  1. مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت آسفالت گرم، متراژ فضای مورد نظر است. جالب است بدانید که هر چه مساحت فضای مورد نظر بیشتر باشد، هزینه نهایی اجرای آسفالت گرم پایین‌تر خواهد بود.
  2. زیر سازی به عنوان یکی از مهم‌ترین و پر هزینه‌ترین مراحل اجرای آسفالت شناخته می‌شود. زیرسازی شامل شیب‌بندی، هموارسازی و پاکسازی سطح است. لازم به ذکر است که این مرحله به طور ویژه بر قیمت‌گذاری و تعیین هزینه‌های مربوط به اجرای آسفالت گرم تاثیر می‎گذارد.
  3. ضخامت آسفالت بسته به نوع کاربرد و انتظاری که از آسفالت وجود دارد، تعیین و اجرا می‌شود. افزایش ضخامت آسفالت به طور موثری سبب افزایش قیمت نهایی این پروسه می‎شود.
  4. شرایط آب و هوایی منطقه، موقعیت جغرافیایی محل مورد نظر و میزان دسترسی به مواد اولیه مورد نیاز برای اجرای آسفالت، از جمله عوامل موثر در تعیین هزینه‌های نهایی اجرای آسفالت به حساب می‌آیند.
  5. هزینه حمل و نقل و تامین نیروی کار متخصص نیز در فرآیند قیمت‎گذاری موثر هستند.

قیمت اجرای آسفالت گرم در تهران

 

در صورتی که شما نیز به دنبال یک مجموعه معتبر در زمینه اجرای انواع آسفالت به خصوص آسفالت گرم در شهر تهران هستید، ما به شما مجموعه ایزوگام سپهر تهران را معرفی می‏کنیم. با مراجعه به وب سایت ما و یا عضویت در کانال ایزوگام سپهر از آخریت تغییرات قیمت انواع آسفالت مطلع شوید.

تماس با ما مشاور آنلاین